MANÇO’NUN MİRAS’I ’24 AYAR’ GENÇLERİN ELLERİNDE

Sezen Aksu’nun ‘Şarkılarım söylensin’ diye herkese şarkı vermesine şaşanlar olur. Sanki kıskanmalı da vermemeli, şarkılar için olur olmaz düzenlemeler yapılmamalı diye düşünülür. Bana öyle gelir ki onun kadar güzel şarkılar yazabilen birisi için şarkılarını başkalarına vermek, ayakları olmayanlara ayak vermek gibidir. Onlar da bu müzikal yolda yürüyebilsinler diye. Sen o ayaklarla yıllarca en önde koşmuşsundur, hatta her seferinde ipi göğüslemşişsindir. Ve gel zaman git zaman ayaklarını başkalarına da verirsin. Ama ayakları nasıl olursa olsun, herkes aynı beceride koşup yürüyemez ki… Çünkü ayaklar yürümek için beyin ister. İşte koşabilen koşar, yürüyebilen yürür. Geriye de bize berbat ya da güzel söylenmiş şarkılar kalır. Güzel söylenenler iyi ki kalır.

24 Ayar isimli grubun Barış Manço şarkılarından oluşan Miras isimli albümü de böyle bir şey. Eski Kurtalan Ekspres üyesi Eser Taşkıran albümdeki 4 şarkının düzenlemelerini yapmış.

Alla beni Pulla Beni feat. Müjde Kızılkan – Evrencan Gündüz

Bal Sultan feat. Mektem Taşkıran – Murat Çekem

Kol Düğmeleri feat. Duygu Soylu

İşte Hendek İşte Deve feat. Zeki Açabey

Albüm 2018’de çıkmış ve ben bugün TRT FM’de Alla Beni Pulla Beni cover’ını dinleyene kadar bu albümden bihaberdim. Bu da benim ayıbım olsun.

Barış Manço eğer mezarında huzur içinde uyuyorsa bu şarkıları söyleyen gençler sayesinde uyuyor. onun Miras’ını tam da onun öncülüğünü yaptığı şekilde yani müziği sınır tanımayan bir müzik diliyle düzenleyip tekrar söyleyebilen ve tekrar tekrar yaşatabilen gençler sayesinde.

Aynı albümde Duygu Soylu’nun seslendirdiği Kol Düğmeleri cover’ının gitar solosu çalıyor şu an. muhteşem bir şey dinlemenin verdiği keyifle duygulanıyorum.

Sezen Aksu’nun Tanrı İstemezse şarkısını yıllarca söylemek isteyip ‘arabesk yapıyor’ diye değerlendirilirim diye söyleyemediği ile ilgili bir şeyler okumuştum. Sonunda söyledi elbet. Çok da iyi etti. Aynı şeyi Rahmetli Barş Manço da düşünmüş ya da yaşamış olmalı. Dağlar Dağlar şarkısının Mançoloji’deki Türk Sanat Müziği’nden arabeske kayan düzenlemesini dinlerken ‘Adam nasıl bir şakı yaptıysa her haliyle çok güzel!’ demekten kendimi alamıyorum. Müslüm Gürses’in Paramparça yorumu kadar güzel, şık, müziğin sınır tanımayacağını öğretmek açısından insanların yüzüne tokat gibi çarpan işler. Barış Manço’nın kalbinde yatan arabesk ve sanat müziği duygularını ortaya çıkarabildiği için Mançoloji albümündeki düzenlemeleri adına Eser Taşkıran’a teşekkür etmek istedim. Minicik bir teşekkür…

Not: Bir Barış Manço yazısına Sezen Aksu ile başlamak…

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s